Był rok 1979, kiedy Antonio Argiolas, wówczas uznany lokalny przedsiębiorca, wyjechał do Argentyny i Kalifornii. Te wyjazdy były dla niego wielką inspiracją, stanowiły początek rewolucji: pokazały mu w istocie, jak trzeba przezwyciężyć powszechne na wyspie rozdrobnienie wsi i zastosować zaawansowane technologicznie maszyny do obróbki większych i bardziej z jednej nieruchomości. W ten sposób kupił ziemie Selegas-Sa Tanca i Sisini, największe posiadłości winnicy. To są miejsca, o których mówią wina Argiolas, symbol siły, odwagi i dalekowzroczności idei.
Antonio Argiolas użył terminu 'idea' aby określić marzenia o winiarni, która byłaby w stanie opowiedzieć światu o sobie, czerpiąc siłę z tradycji. Dziedzictwo tej ambicji, strzeżone przez jego dzieci, Franco i Giuseppe, jest dziś wzmacniane przez ich wnuki Valentinę, Francescę i Antonio, którzy jako rodzice nowego pokolenia nigdy nie przestają stawiać na wartość ziemi i jej produkcji, inwestując w szkolenia i porównanie.
Od swojego wielkiego starca, pomnika niezwykłej historii przedsiębiorczości, chcieli zebrać upór i poczucie wyzwania wobec świata, prostą i autentyczną radość ze zbiorów i tłoczenia, pasję, która wypływa z bulgoczącego moszczu i musującego nowe wina, osobowość, która definiuje wina wytrwałe i dojrzałe, miękkie jak wapień, w którym są zakorzenione, aromatyczne i soczyste jak morze, długowieczne jak Sardyńczycy.
Piwnica ma jako jądro tradycyjny dom Parteolli, historyczno-geograficznego regionu Sardynii, w którym znajduje się Serdiana. Od początku stawia na innowacyjność, mocno wiążąc swoją genezę z wyspą i odzwierciedlając jej tożsamość. Chroniąc lokalne winorośle i inwestując w zrównoważony rozwój, firma eksperymentuje z najnowocześniejszymi technikami uprawy, korzysta z porad międzynarodowych ekspertów i mówi językiem przyszłości.
Piwnica stała się także punktem odniesienia dla promocji kultury wina, jedzenia i gościnności. Spotkanie ze światem artystycznym i intelektualnym, który swoją siłę twórczą zawdzięcza Sardynii, jest także motorem ciągłego rozwoju, podatnym gruntem dla projektów i nowych pomysłów, skrzyżowaniem narracji, które przekraczają morze.
Kiedy Antonio Argiolas zdecydował się postawić na wina ze swojej ziemi, posiadał jedynie trzyhektarową farmę w Serdianie, miasteczku oddalonym o 20 kilometrów od Cagliari. Dziedzictwo jego ojca, było to miejsce, w którym zasadził pierwszą winnicę. Jego idea rosła i dojrzewała wraz z miłością do żony Bonarii i do rodziny, którą z nią stworzył. Pasja do ziemi, spuścizna chłopskiego świata, w którym dorastał, ale którego granice wydawały mu się wąskie (wyznaczone żywopłotem opuncji, który zasłaniał widok na horyzont), zawsze kierowała jego wyborami i wizją. W ten sposób oparł się kampaniom zwalczania winorośli i – pozostając zakotwiczonym na swojej wyspie – często przeprawiał się przez morze, by najpierw dotrzeć na Półwysep, a potem na nowe kontynenty. Nie tylko z zamiarem podboju kolejnych rynków, ale także w celu dzielenia się udanymi doświadczeniami.
Dzisiaj firma nadal koncentruje się na produkcji win z rodzimych szczepów jak Nuragus i Vermentino do win bialych oraz Cannonau, Monica, Carignano i Bovale Sardo do czerwieni. Winiarską sławę Argiolas zyskał dzięki białemu winu Vernaccia di Oristano oraz świetnym czerwonym produkowanym ze szczepu Nieddera i Cannonau. Powierzchnia upraw to 220 ha. Roczna produkcja 100000 butelek rocznie.